March 26, 2016

6 טיפים לשינה טובה



שינה טובה זה כל כך חשוב! זה בריא לגוף, לנפש, זה מחדש את המוח, זה פשוט בריא, מדברים על זה המון ועושים על זה ים מחקרים כי זה משמעותי.
בימינו שהכל מרוץ ולחץ, השינה מתקצרת ונהפכת ללא איכותית וזה לא טוב.

באופן אישי אני לא ישנה טוב כבר שנים, אבל למדתי כמה טריקים ששיפרו את זה פלאים, וברגע שאני סוטה מהם השינה משתבשת לי, ככה שאני יודעת שזה עובד.

1. אנחנו כמו תינוקות- נכון שרוצים להרדים תינוק מתחילים ללמד אותו שיש שגרה לפני שינה? ככה הוא מבין שהגיעה שעת שינה והגוף פועל בהתאם....אנחנו לא שונים מאותו תינוק, גם אנחנו כאנשים בוגרים צריכים שגרה לפני שינה, כל אחד ושגרתו שלו... את השגרה שלי אני אפרט פה כחלק מהטריקים שלמדתי עם הזמן.. ודרך אגב אל תצפו שזה יעבוד כבר מהלילה הראשון, זה מצריך כמה ימים של הסתגלות.



2. להתחיל את השגרת שינה באותה שעה- אני לא אומרת להיות פאנטים עם השעון, אבל מומלץ להתחיל את זה שעה לפני השינה (שגם היא אגב צריכה להיות באותה שעה, ומומלץ שהיא לא תהיה בשעה 1 בלילה)



3. להתנתק מטכנולוגיה- זה מניסיון החלק הכי קשה אבל הכי יעיל, זה ידוע שהתעסקות בנייד, מחשב, אייפד לפני שינה הורסת אותה, בעיקר אם השינה שלכם גם ככה לא טובה, המטרה בשגרה של לפני שינה זה להוריד את המפלס הלחץ, התרגשות, עצבים, מחשבות, ובתכלס טכנולוגיה רק מעלה את כל אלו, אגב יש גם אין ספור מחקרים שמוכיחים שהאור שיוצא מהטלפון מאותת למוח להתעורר, וזה לא מה שאנחנו צריכים לפני שינה, אז כל אלו שגוללים בפיד של הפייסבוק, אינסטגרם, אתרי חדשות למינהם וכ״ו מתחת לשמיכות, תפסיקו :)

באופן אישי אני מתנתקת מטכנולוגיה שעה-שעה וחצי לפני השינה, זה שינה את עולמי.
ואגב זה ממש התמכרות, זה היה קשה בהתחלה לא להושיט יד לטלפון (אנחנו עושים את זה באופן אוטומטי מבלי לשים לב אפילו!) אבל זה אפשרי.



4. משהו להירגע- אצלי זה שגרת טיפוח, אני מתחילה עם שמן להסרת איפור, עוברת לסבון, מורחת קרמים, מצחצחת שיניים.. אפשר להתקלח, להדליק נר, כך או כך לעשות פעולה מרגיעה שמאותת לגוף שהנה הגיעה השעה (אני יודעת שזה נשמע כמו כלום, אבל כל דבר שעושים בשיטתיות ובהתכוננות במשך 20-30 ימים הופך להרגל) ולהרבה אנשים הערב לא הופך למשהו מרגיע, אלא רק עבודה שנייה אחרי העבודה של 8-17, אז תעשו מאמץ..

5. להוציא מהראש- זה השלב שאתם מוצאים את כל מה שעובר לכם בראש החוצה, בין אם זה בשיחה קצרה עם אדם אהוב או כתיבה... מה שעבר עליכם היום, דברים שאתם מוטרדים לגביהם, אתם יכולים להכין רשימה למטלות שאתם צריכים לעשות מחר, מה שזה לא יהיה עדיף לשפוך את זה לדף מאשר לתת לזה להסתובב בראש, אני כותבת ביומן תודות בסוף כל יום (כתבתי על זה פוסט, לחצו כאן) זה נהפך לשגרה וזה מדהים..
בנוסף, מאחר ואני לא בן אדם של בוקר, ואני גם סופר איטית בבקרים, אני דואגת להכין בערב את כל מה שאני יכולה ליום למחרת, אני בוחרת את הבגדים שאני אלבש ואני מכינה אותם בצד, אוכל לבוקר/צהריים וכ״ו... שורה תחתונה, כל מה שאני יכולה להכין מראש כדי לא להתעסק בזה בבוקר אני עושה :)



6. לעייף את המוח- מאחר וניתקנו טכנולוגיה, זה לא אומר שחייבים להסתכל על הקיר ולספור סדקים, צריך להפעיל טיפה את המוח ולעייף אותו (גלישה באינטרנט לא מעייפת אותו, היא עושה ההפך) זה השלב לעשות מדיטציה למי שאוהב, להוציא ספר צביעה למבוגרים, או לקרוא, אני קוראת לפני שינה, לא יותר מידי, משהו כמו 4-5 עמודים, קריאה לפני שינה מרדימה, באופן אישי אני אוהבת ספרים חיובים ורגועים לפני שינה, לא ספרי מתח, אקשן, מלחמות וכ״ו, אני מעדיפה ספרים להעצמה אישית ושיפור עצמי, אלו ספרים שקל לקרוא אותם, משרים אווירה קלילה ועל הדרך גם לומדים משהו... אתם יכולים לקרוא מה שבא לכם כמובן, אבל מומלץ לא לקרוא עיתון שמסכם את כל הרע שקרה באותו יום.



אקסטרות:

* חדר מסודר- הרבה יותר קל להירדם שהסביבה שלך מסודרת, הכי מאסט זה להיכנס למיטה מסודרת ונקייה, אני לא מסדרת את המיטה שלי בבוקר (כמו שכתבתי כמה שורות מעל, אני לא טיפוס של בוקר) אבל בשנייה שאני חוזרת הביתה אני מסדרת את הסביבה שלי והמיטה.

* מוזיקה- זה נשמע די הגיוני להקשיב למוזיקה לפני שינה ולהירגע, אבל באופן אישי מצאתי שזה מעיר אותי, שנתפס לי שיר והמוח שלי מנגן אותו כל הלילה! אני לא יודעת אם זה רק אני ככה, אבל אני לא מקשיבה למוזיקה לפני שינה, אני צריכה שקט יחסי.

*מדיטציה- אני ממש רוצה להיכנס לזה וזה אחד הדברים שיותר קשים לי, כי אני אדם עם קוצים, קשה לי מאודדדד לשבת בלי תזוזה ולא לחשוב, זה בלתי אפשרי מבחינתי, אבל מצאתי אפליקציה ממש טובה שנקראת Headspace וזו אפליקציה למדיטציה שממש מדריכה אותך מה לעשות, אין שקט מוחלט שגורם למחשבות לרוץ, יש את הקריין שמדבר בצורה מאוד רגועה ומסביר איך לנשום, ומה להרגיש בגוף ופשוט מדריך אותך תוך כדי, זה הולך לפי שלבים, מחמש דקות והלאה, אפילו מצאתי את עצמי נרדמת באמצע כמה פעמים. (האפליקציה באנגלית).

* אוכל ושתייה- לא לאכול לפני שינה ולא לשתות שום סוג של קפאין לפני שינה (קפה, תה, קולה), זה מעיר את הגוף, זה מפעיל אותו וחבל..אנחנו רוצים שהוא ישן,  מים זה המפתח, תמיד מים, אפילו תכינו כוס לבוקר שתוכלו לשתות ברגע שאתם מתעוררים :)

אם הגעתם עד לפה...כל הכבוד!!!
תספרו לי אם זה עבד לכם

xoxo
דנית.

נ.ב זה הדף פייסבוק שלי, התעשי לי לייק? https://www.facebook.com/Danitslove :)


Share:

No comments

Post a Comment

© DanitsLove | All rights reserved.
Blog Layout Created by pipdig